بک لینک

  • ۰
  • ۰

مروزه واردات خودرو در حوزه تجارت بین الملل در کشورمان نسبت به گذشته افزایش یافته است و هدف از این مقاله آشنایی با مراحل سفارش  و واردات خودرو از زمان خرید تا آماده برای فروش و تحویل آن به مصرف کننده می باشد و اطلاع از مسائل حاشیه ائی آن است  . 
  منبع اطلاعاتی من در این مقاله تلفیقی از دو روش تجربی و استقرائی می باشد و از نظر انجام توصیفی و از نظر هدف کاربردی می باشد و روش گرد آوری اطلاعات ، کتابخانه ائی است . 
واردات خودرو از لحاظ انواع آن به سه  دسته طبقه بندی می شود که عبارتند  از : واردات سواری ، کامیون و اتوبوس ، ماشین آلات راهسازی و معدنی و خود واردات سواری خود نیز به سه دسته واردات موقت ، قطعی ، منطقه آزاد تجاری تقسیم بندی می گردد که در این تحقیقات واردات قطعی خودرو مورد بحث است . واردات قطعی خودرو در کل  از رویه های واردات قطعی انواع کالا پیروی می کند و مراحل گام به گام واردات کالا در این نوع کالا بر حسب شرایط خود باید طی شود تا خودروی وارد شده آماده فروش برای مصرف کننده در بازار ایران گردد . تعریف واردات قطعی :  روی های است که به موجب آن اجازه داده می شود تا کالای وارده به قلمرو گمرکی که برای مصرف در داخل کشور است و به طور دائم قرار است در کشور بماند، با پرداخت هرگونه حقوق ورودی و مالیاتهای متعلقه و انجام تشریفات گمرکی قطعی،  ترخیص  از گمرک شود.  
واردات خودرو تجارت پر سودی است که طی سال‌های گذشته در روندی پرفراز و نشیب در کشورمان جریان داشته، تجارتی که هم برای واردکننده سود دارد و هم برای دولت. از سوی دیگر مصرف‌کنندگان این خودروها هم با پرداخت بهایی سنگین، از کیفیت این خودروها سود می برند . اما با نگاهی به روند واردات خودرو طی دولت‌های نهم و دهم می‌توان گفت که واردات این کالای لوکس ، در عمر هشت ساله دولت احمدی نژاد هیچ گاه بی حاشیه نبوده است .

 ثبت سفارش خودرو   :ابتدا باید در سایت ثبتنام نموده ومراحل را انجام دهند

  • ۹۶/۱۰/۱۶
  • فرهاد بنی انسان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی